سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138174456663611.jpg
مقابله با ولیّ فقیه حیّ
نوشته شده توسط محمد در ساعت 2:44 عصر
آیت‌الله قرهی در گفت‌وگو با فارس:
هدف خاطره‌سازها متناقض نشان دادن مواضع امام(ره) و مقابله با ولی فقیه حیّ است

رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) گفت: عده‌ای با خاطره‌‌سازی می‌خواهند ادعا کنند کلام حضرت امام متناقض بوده است تا فردا بتوانند در مقابل ولی فقیه حی و حاضر هم بایستند. آنها می‌خواهند بگویند ولی فقیه باید از خیلی مسائل دست بکشد.

خبرگزاری فارس: هدف خاطره‌سازها متناقض نشان دادن مواضع امام(ره) و مقابله با ولی فقیه حیّ است

اشاره: آیت‌الله روح الله قرهی  متولد  تهران دروس عالی حوزه را نزد: آیات عظام :گلپایگانی، مرعشی نجفی، تبریزی، بهجت، مکارم شیرازی و آیات حسن زاده آملی و جوادی آملی گذراندند و در نهایت از آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) اجازه‌نامه اجتهاد کسب کرده است.

وی که در دوران 8 سال دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل  در سال 1364 در منطقه عملیاتی فاو بر اثر گاز خردل، شیمیایی شده و در سال 1365 نیز در منطقه عملیاتی شلمچه با اصابت ترکش و تخلیه چشم راست و ساییدگی مهره‌های ستون فقرات به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

قرهی پس از دریافت مدرک دکترای فلسفه غرب از دانشگاه هامبورگ، در تهران به تدریس فلسفه، حقوق و معارف در دانشگاه‌های نیروی انتظامی، علامه طباطبایی، امام صادق و تهران مشغول شد.

تاکنون کتاب‌های متعددی از وی منتشر شده است و در حال حاضر آیت‌الله قرهی ریاست حوزه علمیه امام مهدی (عج) را به عهده دارد.

این استاد برجسته اخلاق درجریان معرفی کابینه پیشنهادی روحانی به مجلس نیز در گفت‌وگویی گفته بود :‌ ما چطور می‌توانیم مجدداً به  برخی از کسانی که در فتنه 88 نقش داشتند حیات مصنوعی بدهیم و آنها را وارد عرصه کار کنیم. طبیعی است که با آمدن این افراد تحولات عجیبی رخ خواهد داد و یک بازگشت به عقب خواهد بود. این نکته بسایر مهم است و باید در آن تأمل کرد.

مؤسس و متولی حوزه علمیه امام مهدی(عج)  همچنین تاکید دارد:‌ می‌بایست حتماً از لفظ فتنه‌گر برای کسانی که در  مقابل نظام، رهبری و مردم شهید پرور کشورمان در جریان فتنه 88 رخ داد اتفاده شود.

این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه تهران همچنین گفته که به برخی از آقایان باید عرض کنم؛ اگر کسی تصور کند استاد اخلاق و معلم اخلاق بودن یعنی این‌که یک گوشه‌ای بنشیند، سبوح قدوس بگوید و از  امام (ره) و رهبر معظم انقلاب حمایت نکند به‌عنوان این‌که مردم او را متخلق به اخلاق الهی بدانند، این ضد اخلاق است و معنای اخلاق را متوجه نشده‌اند.

وی در این گفت‌وگو به موضوعاتی همچون «تلاش اصلاح طبان برای رادیکال کردن فضا،اولتیماتوم به خاطره‌سازها و... » پرداخت.

 

 

مشروح این گفت‌وگو به شرح زیر است

آیت‌الله روح الله قرهی رئیس حوزه علمیه امام مهدی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره خاطره‌سازی برای حضرت امام(ره) در رابطه با آمریکا اظهار داشت: کسانی که مطالبی درباره حضرت امام مطرح می‌کنند یک هدف بیشتر ندارند و آن هم سست کردن فرمایشات امام راحل است.

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه هدف آنها در مرحله اول ضربه زدن به اصل ولایت مطلقه فقیه است که در رأس آن حضرت امام و بعد از ایشان نیز مقام معظم رهبری قرار دارند، تصریح کرد: همانگونه که امام راحل فرمودند ولایت فقیه همان ولایت رسو‌ل‌الله است؛ تعبیری عالی که برای برخی قبول آن سخت بود.

رئیس حوزه علمیه امام مهدی ادامه داد: برخی از همین آقایان در صحبت‌هایشان گفته بودند که ولایت مطلقه فقیه را قبول نداشتیم، اما در زمان حیات امام جرأت بیان این مسئله را پیدا نمی‌کردیم و یکی از این افرادی که به صراحت این موضوع را اعلام کرد موسوی خوئینی‌ها بود.

* خاطره‌‌سازی برای زیر سوال بردن اصل مترقی ولایت فقیه است

وی با بیان اینکه این جریان امروز به شیوه دیگری به اصل مترقی ولایت فقیه حمله می‌کند یادآور شد: در زمان نهضت آزادی و جبهه ملی نیز بیان می‌شد که ولایت فقیه دیکتاتوری می‌آورد، در حالیکه امام فرمود، ولایت فقیه مقابل دیکتاتوری است، از این رو امروز این آقایان می‌خواهند با بیان این خاطره‌ها، اصل مترقی ولایت فقیه را زیر سؤال ببرند.

آیت‌الله قرهی ادامه داد: اگر حضرت امام با طرح شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر آمریکا مخالف بود چرا در زمان حیات خود که از سال 60 آنها می‌گویند امام مخالف بود، تا سال 68، نکته‌ای در این‌باره مطرح نکردند و نفرمود که کسی شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه نگوید؟

رئیس حوزه علمیه امام مهدی با تأکید بر اینکه ملاک امام حفظ اسلام بود، گفت: امام می‌دانستند که این انقلاب، انقلابی مهدوی است و این موضوع در صحیفه نیز آمده که امام بارها فرمودند این انقلاب متعلق به امام زمان (عج) است.

وی تصریح کرد: حضرت امام برای حفظ اسلام، آنقدر شجاعت داشت که  قائم‌مقام رهبری را برکنار کرد در حالی او فرد بسیار مهمی بود که آتیه نظام دست او بود، حال آیا این امام از تندروها می ترسید که بگوید شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر ضد ولایت فقیه را حذف کنیم؟

آیت‌الله قرهی بر همین اساس با تأکید بر اینکه بحث این افراد چیز دیگری است و به دنبال بهانه هستند تا بتوانند ولایت مطلقه فقیه را زیر سؤال ببرند افزود: آنها پس از فتنه 78 و 88 متوجه شده‌اند کسی که در مقابل ولایت فقیه بایستد از صحنه انقلاب حذف می‌شود.

رئیس حوزه علمیه امام مهدی، با بیان اینکه این افراد با طرح این خاطره‌ها می‌خواهند ادعا کنند که کلام امام متناقض بوده است تا فردا نیز بتوانند در مقابل ولی فقیه حی و حاضر هم بایستند، اظهار داشت: آنها می‌خواهند بگویند که ولی فقیه باید از خیلی مسائل دست بکشد.

وی با اشاره به اینکه این جریان از خدایشان برقراری رابطه با آمریکاست تصریح کرد: آنها راه را برای دشمن با سست کردن کلام ولی فقیه باز می‌کنند؛ چراکه می‌دانند نفوذ ولایت فقیه همان نفوذ کلام معصوم در بین مردم است لذا می‌خواهند با بیان مسائل ساختگی این نفوذ را از بین ببرد.

آیت‌الله قرهی درباره اظهارات اخیر حجاریان در خصوص اینکه عبور از حاکمیت تندروی نیست، ادامه داد: طرح این مسائل برای عبور از حاکمیت و اصل ولایت فقیه صورت می گیرد چرا که در نظر آنها حاکمیت، ولایت فقیه محسوب می‌شود.

رئیس حوزه علمیه امام مهدی در خصوص برچسب‌زنی برخی اصلاح‌طلبان افراطی به مردم انقلابی برای حضور در مراسم 13 آبان، گفت: ما از شعارهای آنها نباید بترسیم چرا که هرکس از اصل نظام دفاع کند در نظر آنها تندروست.

*تلاش اصلاح طبان برای رادیکال کردن فضا

وی با بیان اینکه این جریان می‌خواهد فضا را طوری ایجاد کند که کسی جرأت حرف زدن نداشته باشد و در صورت حرف زدن نیز آبروی او را در ظاهر ببرند یادآور شد: کسی فکر نکند که می‌تواند با عقب‌نشینی حرمت خود را حفظ کند چرا که عزت دست خداوند است.

آیت الله قرهی با بیان اینکه مگر در زمان حضرت امام پرچم آمریکا آتش زده نمی‌شد که امروز برخی افراد مدعی‌اند این کار تندروی محسوب می‌شود، متذکر شد: در حالی که امام 13 آبان را انقلاب دوم عنوان کرد، آیا می توان برگزاری مراسم این روز را تندروی دانست؟

رئیس حوزه علمیه امام مهدی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی با الهه‌های پوشالی مبارزه می‌کند یادآور شد: آمریکا سمبل بت پرستی و مبارزه با مستضعفان و ایران سمبل مبارزه با مستکبران است، از این رو هرکس که پرچم آمریکا را آتش بزند، پرچم بت‌پرستی را آتش زده و از اینکه کسی بخواهد ما را تندرو بنامد، نباید بترسیم.

آیت‌الله قرهی با اشاره به حرمت‌شکنی فتنه‌گران در عاشورای سال 88 تصریح کرد: مردم به دلیل جسارت آنها به ساحت امام حسین باید فتنه گران را قلع و قمع می کردند و حتی برخی می‌گفتند که چرا موسوی و کروبی اعدام نمی‌شوند اما مردم انقلابی و در راس آنها مقام معظم رهبری با حلم و بردباری، آنها را مورد رأفت اسلامی قرار دادند در حالی که اگر تندرو بودیم این جریان دیگر وجود خارجی نداشت.

این استاد اخلاق با بیان اینکه کسانی که تصور می‌کنند مردم خسته شده‌اند در اشتباه هستند، اظهار داشت: مردم در حال حاضر به دنبال مباحث و مشکلات اقتصادی خودشان هستند نه به دنبال رابطه با آمریکا اما این افراد به خاطر علاقه خود به رابطه با آمریکا تصور می‌کنند که مردم نیز چنین علایقی دارند.

وی با طرح این پرسش که اگر شعار مرگ بر آمریکا حذف شود اقتصاد ما کاملاً خوب خواهد شد؟ گفت: ما به کدام آمریکا اعتماد کنیم، آمریکایی که به هم‌پیمانان خود نیز رحم نمی‌کند و دولت فرانسه درباره جاسوسی اخیر این کشور از آن توضیح خواسته است.

آیت‌الله قرهی با اشاره به ضعف‌های اقتصادی دولت آمریکا یادآور شد: مقام معظم رهبری سالها قبل فرمودند که آمریکا در سراشیبی سقوط قرار دارد و ما امروز این را کاملاً‌ لمس می‌کنیم از این رو این آمریکاست که از ارتباط با ایران سود می‌برد چرا که آنها در موضع ضعف قرار داشته و از نظر اقتصادی کم آورده‌اند.

این استاد اخلاق بیان داشت: کاخ سفید اعلام کرد چون فشارهای اقتصادی روی ایران اثرگذار بوده تا ایران عقب نشینی نکند، فشارها را بر نمی داریم، چرا موضوع برعکس شد؟ در حالی که اصل بر مقاومت است.

« امام راحل در حالی جنگ را رهبری می کردند که حتی سیم خاردار هم نداشتیم اما حالا در زمانی که در اوج قدرت نظامی هستیم و به روسیه پهباد می‌دهیم، نباید دست گدایی به سمت آمریکا دراز کنیم.»

وی با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از مذاکرات ایران و 1+5 گزارش کامل مذاکرات به دست رژیم صهیونیستی رسید خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم به غرب و آمریکا اعتماد کنیم.

* به آقایانی که تصور خام دارند اولتیماتوم می‌دهیم

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه ما به آقایانی که تصور خام کرده‌اند اولتیماتوم می‌دهیم، افزود: اگر قرار باشد روزی شعاری حذف شود باید این موضوع را همچون مسئله قعطنامه امام مسلمین بیان کند.

رئیس حوزه علمیه امام مهدی تأکید کرد: ما به عنوان شیعیان، گوش به فرمان نائب امام زمان هستیم نه کسانی که هر لحظه خواب می‌بینند و خاطره‌ای را بیان می‌کنند، از این رو اگر فکر می‌کنندکه با این هیاهوها ما عقب‌نشینی می‌کنیم اشتباه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال دولت‌ها نیستیم بلکه پیرو امام مسلمین هستیم اضافه کرد:‌ مشروعیت دولت‌ها به دست ولی‌امر صورت می‌گیرد و تا زمانی که آنها در خط ولایت باشند ما از آنها حمایت می‌کنیم.

آیت‌الله قرهی تأکید کرد: نباید از این صحبت ما مخالفت با دولت برداشت شود چرا که ما از دولت منتخب مردم، حمایت جدی می‌کنیم اما از کسانی که در پشت دولت پنهان شده‌اند و از رابطه با آمریکا سخن می‌گویند برخورد خواهیم داشت.

*باید با بدعت گزاران دوران پس از حیات امام مقابله کنیم

رئیس حوزه علمیه امام مهدی در بخش پایانی سخنان خود خاطره‌سازی درباره بیانات حضرت امام(ره) پس از حیات ایشان را نوعی بدعت عنوان کرد و افزود: پیامبر(ص) درباره بدعت فرموده‌اند، بدعت‌گزار بدترین مردم است و در جایی دیگر نیز می‌فرمایند هرگاه بدعت‌گزاری را دیدید، با او ترش‌رویی کنید.

وی افزود: پیامبر در اینباره همچنین فرموده‌اند هرکس نزد بدعت‌گزار برود و با وقار و احترام با او برخورد کند، در نابودی اسلام کوشیده است، از این رو ما باید با بدعت‌گزاران بعد از دوران حضرت امام مقابله کنیم.

منبع: فارس نیوز



کلمات کلیدی : خبرها
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ